2009. augusztus 25., kedd

TESCO gazdaságos

2004-ben és 2006-ban a TESCO Globál Áruházak Zrt-nél dolgoztam, mint pénztáros, diákmunkásként. 2004-ben Budaörsön, 2006-ban Gödöllőn dolgoztam. Első sorban a gödöllői Teszkóról (szándékosan írom így) írnék, mert itt sokkal több ideig voltam és ezzel párhuzamosan sokkal több tapasztalatot szereztem.
Egy iskolaszövetkezeten keresztül dolgoztam a Teszkóban. Én pénztárosi munkakörre szerződtem le. A vásárlókról később beszélek, most magáról a Teszkóról. Akkoriban Koleszár Tamás volt az áruház igazgató. Utálta mindenki, mert elég idegbeteg idióta volt. Ha olyan kedve volt, akkor mindent lesöpört a polcról. Így gyakran a termékek órákon át a földön hevertek. Sokszor volt, hogy üres polcokkal találta szemben magát a vásárló. Árufeltöltők mesélték, hogy voltak olyanok, hogy az árut visszakellett szedni, mert "túl sok volt kint". Amikor én dolgoztam, akkor nem volt elég munkaerő vagy mi egymás, így igyekeztek csicskáztatni. Gyakran kivettek a pénztárból, hogy menjek szemetet tömöríteni, árut feltölteni, stb. Sokszor kellett a szeméttömörítőből koszosan, bűdösen visszaülni a pénztárba. Rendkívül bizalom gerjesztő lehettem akkor. Majd szóvátettem főnökeimnek, hogy a munkaszerződésembe nincs benne a szeméttömörítés. Csúnyán néztek rám, végül mást kezdtek el csicskáztatni. Teszkóban gyorsan cserélődnek az arcok. Ha ma visszamegyek vásárolni, ismerőst már nem is látni. A munkavállalók 95%-a 2006. után 1-2 év alatt kicserélődött. Egy termék sorsát sikerült kifigyelnem, pontosan a Tesco gazdaságos kóláét. Az udvaron hatalmas mennyiségben állt vagy 2 héten keresztül a szabadég alatt. Akkor elég nagy volt kánikula. Majd két hét napozás után akciósan eladták az üdítőt. A csomagolására rá is van írva: "Napfénytől védett hűvös helyen tárolandó". És néztem a sok szerencsétlen vásárolót, hogy hogyan kapkodják szét. Ha tudták volna, hogy előtte hol volt biztos nem veszi meg senki.
Elég sok hülye vásárló van. Sokszor nem tudják mit is akarnak. Tátott szájjal és csorgó nyállal, aprólépésekkel vásárolnak. Majd a pénztárnál szeretnék behozni a lemaradást. Siessek, mert neki megy a busza. Miért nem vásárolt gyorsabban? Az emberek gyakran türlemetlenek. Éppen, hogy elment a vásárló és következő már sürget, hogy igyekezzek és adjam már a szatyrot. Ez a fajta megnyílvánulás a sötétebb bőrű polgártársainkra jellemző.
A Teszkó pénztárban az a szokás, ha a vásárló nagyobb értékű, nem napi fogyasztási cikket vesz, akkor pénztárgéppel egy lekérdezést csinálnak és megkérdezik a vásárlót, hogy tényleg annyiért volt-e kiírva. Gyakran nem tudnak rá válaszolni. Sajnos a Teszkóban gyakori probléma, hogy nem annyi amennyiért ki van írva, illetve nem az ami. Ez az árufeltöltők hanyag munkája miatt van és ez a pénztárnál csapódik le. Sokszor előfordul, hogy a vásárló olyan terméket hoz, amin leesett vagy megsérült a vonalkódja, így ilyenkor megy a hercehurca. Én mindig megkérdeztem a vásárlót, hogy az adott termék micsoda, ha én nem tudtam (ez zöldség, gyümölcs, pékáru esetén). Sokszor nincs rá válasz, mert fogalma sincs mit vesz. Még az árát se tudja. A vásárlók minden szaron tudnak problémázni. Az abszolút kedvencem az, amikor mondom, hogy 19436 Ft erre kiderül, hogy nincs nála annyi, mégjobb esetben egy árva fillér sincs nála, se bankkártya, se hitelkártya, sőt még pénztárca se. :D Ilyenből napi szinten jutott legalább egy. Bankkártyás fizetésnél előszokott fordulni, hogy az illető nem tudja a PIN kódot, nincs rajta elég pénz vagy kommunikációs hiba miatt nem jött létre a tranzakció. Egyik vásárlónál előfordult az utóbbi és teljesen felháborodott és kikérte magának, mert neki 1 millió forint van a kártyáján. Ezt olyan természetességgel mondta, mintha mindenkinek legalább 1 millája lenne a bankkártyáján. Volt egy olyan öregtata, aki olyan zsíros bankkártyát adott, hogy alig lehetett véghez vinni a tranzakciót. Sok vásárló felesleges termékeket is vásárol. Sokszor mondták fizetésnél, hogy csak vízért jöttek és tele volt mindennel a kocsi. Akkor miért nem csak vízet vettek? Hihetetlen. Fizetésnél láttam, hogy milyen különbségek vannak a magyar társadalomban. Van aki éppen, hogy kiköhög 1-2 ezer forintot és van aki szemrebbenés nélkül fizet 110 ezret. Legalacsonyabb összeg amennyit fizettek nálam 18 Ft volt, a legnagyobb 110.000 Ft.
Javaslat vásárlásnál: Mindig nézzük meg mit vesszünk és mennyibe kerül. Vannak-e a terméken sérülések, (ha van ne vegyük meg). Türelmessen álljunk sorba. Állítsunk össze listát a vásárolni kívánt termékekről. Vásárlás előtt győződjünk meg róla, hogy mennyi pénz van nálunk.
Kellemes vásárlást kívánok!

3 megjegyzés:

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Unknown írta...

A bankkártya sok mindenre jó, ahogy a reklám is mondja "minden másra ott az EuroCard MasterCard" Ha nincs kés, lehet vele kenni vagy krémest enni. Nem meglepő, hogy zsíros! :)

Vasutas aka Nagy Gábor írta...

Másik kedvenc, hogy zárás előtt 5 perccel állítanak be vásárolni és zárás után 10 perccel még mindig vásárolnak, amikor már többször kaptak felszólítást, hogy álljanak a pénztárhoz. Nincs minden üzlet éjjel-nappal nyitva.
Elég undorítónak tartom a vasárnapi vásárlást. Én elvből nem vásárolok vasárnap. Bízom benne, hogy a kormány elfogadja azt a KDNP-s javaslatot, hogy az üzletek vasárnap zárva tartsanak.
Azt tudom javasolni, hogy aki teheti az hétköznap vásároljon. Például hétköznap délelőttönként alig vannak a Teszkóban. Hétvégén, mint a heringek.
Ja és az éjjeli vásárlást is undorítónak tartom. Egy normális ember este 8-ig elintézi a bevásárlást.