2010. július 10., szombat

Kerékpártúra az M31-esen

A gödöllői Lokálpatrióta Klub szervezésében 2010. július 8-án kerékpártúrán vehettek részt a gödöllőiek a megnyitás előtt lévő M31-es autópályán. Mivel én szeretek kerékpározni és egyszeri megismételhetetlen alkalomról lévén szó, így elmentem erre a megmozdulásra.
A gyülekező és a regisztráció 17:15-kor kezdődött, én körülbelül 17:25-re érkeztem meg az Alsópark kastély előtti területére. A regisztráció lassan haladt, a vártnál lényegesen többen jöttek el. Gémesi György Gödöllő város polgármestere elmondta (ő is kerékpározott), hogy 150-200 főre számítottak és 6 óra előtt már 600-an jelentkeztek. Póló sajnos nem jutott mindenkinek (nekem sem), bár azt ígérték, hogy később mindenki fog kapni. A regisztráció azért haladt lassan egy részről, mert sajnálatos módon drága polgártársaim képtelenek voltak felírni a nevüket, címüket, telefonszámukat és e-mail címüket egy lapra. (Gondolkodni kellett már a néven is. Már itt tartunk.) Végül 18:10-kor rendőri felvezetéssel a 3-as főúton (régi 30-as) keresztül elindultunk az M31 felé.
Az oda felé vezető út emelkedőkkel van tarkítva. A tömegben meglátszott, hogy ki az aki rutintalan, illetve nincs megfelelő kondícióban. Én személy szerint az esemény előtti hetekben felkészülést tartottam. Naponta szoktam kerékpározni, nagyából 8-10 kilométert, általában ugyanazon az útvonalon. Felkészülés ideje alatt meghosszabbítottam az útvonalat. Ennek köszönhetően jól ment a 25,7 kilométeres túra, amiben bőven volt emelkedő és lejtő. Az M31-en majdnem végig kerékpározhattunk. A déli végén M0-ás csomópont előtt 1200 méterre visszafordították a mezőnyt, illetve az északi végénél a gyógyszergyár magasságában fordultunk vissza a 3-as főút felé. A mezőny végén egy autóbusz és egy kisteherautó ment, hogyha valaki nem bírná a túrát. Az előbb említett 25,7 kilométeres távot 1 óra 40 perc alatt teljesítettük. A túra a Török Ignác Gimnázium udvarán ért véget. A résztvevőket a végén bogrács gulyással várták. Összesen 1000-en vettek részt, ez 5-ször annyi mint amennyit vártak. Én még ennyi kerékpárost Gödöllőn még nem láttam. Én naponta kerékpározom és nem sok kerékpárossal találkozom a városban. Polgármester úr ígéretet tett arra, hogy a jövőben fognak épülni kerékpárutak a városban, valamint jövőre is szerveznek hasonló megmozdulást.
Én szeretném, ha a jövőben több kerékpárossal találkoznék a városban, illetve a gépkocsi helyett többen választanák a biciklit. Itt meg kell jegyezzem, hogy Gödöllőn van fajlagosan a legtöbb autó az országban, itt jut 1000 lakosra a legtöbb autó.
A kerékpárosoknak nem árt, ha ismerik a KRESZ-t, sajnos ezt kevesen ismerik. Másik fontos dolog, hogy a regisztrációnál feltudjuk írni a nevünket, címünket olvashatóan egy papírra és nem egy félórát kellene azon gondolkodni, hogy hogyan is hívnak engem. Egy ilyen eseményre nem árt ha felkészül fizikálisan az ember, mert szerintem elég gáz ha valaki már az első emelkedőnél tolja a kerékpárt. Másik fontos dolog, hogy kerékpárunk a megfelelő műszaki állapotban legyen. Az M31-est 2010. július 20-án adják át a forgalomnak.
Kellemes kerékpározást kívánok!

2 megjegyzés:

Vasutas aka Nagy Gábor írta...

http://picasaweb.google.com/lokalpatriotaklub/M31Godollo

Ezen a linken vannak további képek.

Vasutas aka Nagy Gábor írta...

http://www.origo.hu/auto/20100723-hetfon-adjak-at-a-forgalomnak-az-m31es-autopalyat.html
Átadták! Lehet használni!